Peter's Pub

טיפים לבחירת סכיני מטבח מקצועיים לאולמות אירועים

סכין שף

מנהלי מטבח במתחמי אירוח? בעלי אולם/גן אירועים? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מספר טיפים מעשיים לבחירת סכיני מטבח מקצועיים לסביבת המטבח

בחירה של סכיני מטבח לאולמות אירועים, חשוב ומומלץ שתעשה על ידי נציג מקצועי מטעם מתחם האירוח המכיר היטב את צרכי החיתוך בסביבת המטבח, כאשר ברוב המקרים מומלץ להטיל את המשימה על הטבח הראשי או השף. אף על פי שרוב סכיני השף האיכותיות המשווקות כיום למטבחים מקצועיים, מומלץ לרכוש סט של סכינים היכול להתאים לכל פעולת חיתוך נדרשת בסביבת המטבח, לרבות, סכינים גמישות המותאמות לחיתוך ופילוט של דגים, סכינים ייעודיות לחיתוך עופות, סכינים לחיתוך נתחי בשר, סכינים ייעודיות לחיתוך ירקות, גבינות, לחמים וחומרי גלם ומזון נוספים בהם נעשה שימוש תדיר במטבח המקצועי של מתחם האירועים.

ידיות הסכינים

כאשר אתם בוחרים סכיני מטבח בהן נעשה שימוש תדיר, חשוב לרכוש סכינים המגיעות עם ידיות המיוצרות מחומרים פלסטיים ו/או נירוסטה. ידיות המיוצרות מחומרי גלם אלו אינן נשחקות או מתנפחות במגע עם מים וזאת בניגוד לידיות סכינים המיוצרות מעץ.

להב הסכינים

פרמטר מקצועי נוסף לבחירת סכיני מטבח קשור ללהב הסכין, כאשר הסכינים המומלצות ביותר לסביבת המטבח המקצועי באולמות אירועים, מגיעות עם להב המיוצר מפלדת פחמן או סכינים גם להב פלדת דמשק בציפוי פלדת אל חלד. סכינים עם להבים אלו, ניתנות להשחזה קלה ולכן הן בעלות אורך חיים ממושך יותר. דבר נוסף הקשור ללהב הסכין הוא נושא עובי הלהב. סכינים המגיעות עם להב דק יותר הן סכינים המסוגלות לבצע חיתוכים עדינים ומדויקים יותר ואילו סכינים המגיעות עם להב עבה יותר הן סכינים עמידות יותר.

אורך הסכין

כאשר מדברים על אורך הסכין נהוג להתייחס למידות אורך הלהב, כאשר סכיני חיתוך ללחמים לצורך העניין הן סכינים משוננות המגיעות עם להב ארוך יותר ואילו סכינים המיועדות לחיתוך עופות לצורך העניין הן סכינים עם להב קצר יותר. בכל הנוגע לבחירת סכיני שף המיועדות למגוון רחב של מטרות חיתוך במטבח המקצועי, מומלץ לרכוש סכינים בשתי מידות להב עיקריות, האחת, באורך להב של 165 עד 180 מ"מ והשנייה באורך להב של 180 עד 240 מ"מ. סכיני שף עם להב ארוך יותר מיועדות לשימוש מקצועי של השף והטבחים המנוסים ואילו סכיני השף עם הלהב הקצר יותר מיועדות לעוזרי הטבחים.

ומה בנוגע למחירים?

סכיני מטבח משווקות בטווח רחב של מחירים מהאופציות הזולות יותר ועד האופציות היקרות. ברוב המקרים, מומלץ לרכוש סכינים מקצועיות ואיכותיות בעלויות יקרות אומנם, וזאת על מנת להבטיח לעצמכם סכינים עם אורך חיים ממושך הניתנות להשחזה תכופה לצורך שימור חדות החיתוך. כאשר רוכשים סכינים מקצועיות ואיכותיות מומלץ לא להתייחס למחיר כפרמטר מרכזי לצורך הבחירה, וזאת על מנת להבטיח לעצמכם סכינים פונקציונאליות ואיכותיות שישמשו את צוות המטבח לאורך זמן.